שיעורי תופים מותאמים לקשב וריכוז אצל ילדים
ב’שי פסטרנק בית הספר לתופים’ מעבירים שיעורי תופים לילדים עם קשב וריכוז. מומחים בשיעורי תופים החל מ – 2005.
שיעורי תופים מסייעים בהתגברות על קשיים המאפיינים קשב וריכוז. נגינה בתופים מעצימה את הילד באמצעות חוויה כייפית ומשחררת במיוחד.
- “להתפרק על התופים” – אימון ועידוד השליטה באימפולסיביות.
- “תיפוף רגשות” – עידוד הבעת רגשות באמצעות הנגינה בתופים.
- שיפור מוטוריקה גסה ומוטוריקה עדינה.
- פיתוח הקואורדינציה ועידוד השליטה בתנועות והחזקת הגוף.
- שילוב התנועות בתיפוף מחזק מיקוד וחשיבה.
למי זה מתאים ?
- בנים ובנות החל מגיל 7 עד 14.
- אין צורך בניסיון מוקדם.
- אין צורך בקניית תופים בהתחלה
- שיעורים במסגרת פרטית
איך זה עובד ?
במהלך השיעורים המורה מלמד ומתרגל נגינה בתופים, תוך התייחסות גם למיומנויות המשפרות את ההתמודדות עם קשיי הקשב והריכוז אצל ילדים.
שיטת הלימודים הייחודית משלבת מגוון תרגילים המחזקים כישורים אישיים וחברתיים, תוך כדי לימוד נגינה בתופים. המורה משמש “כמנטור” עבור הילד ומסייע לו בהעצמה אישית, בנכונות להתמיד ולעבור שינוי.
אנו מזמינים את ההורים והילד לפגישת היכרות שבמהלכה המורה יסביר לעומק את אופן הלימוד, כיצד מתאמנים, מהלך השיעור ושיטת הלימוד.
שיפור מוטריקה ותנועה באמצעות התופים
ילדים עם הפרעות קשב וריכוז מגלים קשיים שונים בתנועה, מוטוריקה גסה ומוטוריקה עדינה.
- דרך תרגול מקצבים, מעברים וטכניקות שונות בנגינה, הילד משפר את יכולות התנועה שלו.
- בנגינה בתופים יש שימוש ברגליים ובידיים בו זמנית, דבר המשפר את הקואורדינציה, שליטה בתנועות והחזקת הגוף.
- שילוב תנועות מצריך מיקוד וחשיבה, הוא חלק מטיפול בילדים עם הפרעות קשב וריכוז.
- חזרה על תנועות מפתחת את היכולות בנגינה וכמובן משפרת את השליטה בתנועות הידיים והרגליים .
"להתפרק" על התופים
תופים הוא כלי ש”סובל” מסטיגמה של פורקן, שחרור והשתוללות ללא הבחנה, אך למעשה נגינה בתופים היא ההפך מכך.
- דרך הלימוד והאימון מחזקים ומעודדים שליטה באימפולסיביות על ידי תרגול סבלנות, ונגינה בזמן המתאים.
- בלמידה של אלמנטים שונים מעולם המוזיקה והתופים לומד הילד לשלוט בתנועותיו.
- דרך הנגינה הוא לומד להביע רגשות שונים. אנחנו קוראים לזה “תיפוף רגשות”.
תרגול שיתוף פעולה
דרך הייחודיות של לימוד תופים עם ההצלחות קטנות של הילד ובעזרת המורה, מתחזק הביטחון והדימוי העצמי.
- בשיעורים לומדים “משחקי תופים” מיוחדים, שמחזקים את הרצון של הילד להישמע להוראות, להפנים ולבצע משימות.
- תהליך הלימוד מוביל לשיתוף פעולה מצד הילד וחיזוק היכולות החברתיות שלו.
שיעורים שהם "חוויה"
הנגינה במערכת תופים היא חוויה כיפית, משחררת ומעצימה.
- במהלך השיעורים לומדים לתופף שירים שהילד אוהב.
- לומדים נגן סולואים ומעברים על התופים.
ניהול זמן סדר ואירגון
ילדים עם הפרעות קשב וריכוז מתקשים בניהול זמן.
- פיתחנו תרגילים שמחזקים ומשפרים את תחושת הזמן, גורמים לילד להעריך פרקי זמן ובייחוד את היכולת שלו לעמוד בזמנים.
- דרך התרגול ואימון בבית, התלמיד מחזק מיומנויות אישיות, אחריות, סדר, ארגון ועמידה במשימות.
שיטת הלימוד
את תוכנית הלימוד פיתח שי פסטרנק – הבעלים של בית הספר, מחבר סידרת הספרים המצליחה “ללמוד תופים”, בוגר ביה”ס רימון ובעל השכלה אקדמית מ”בקרלי -בוסטון”, מתופף ומורה בכיר עם מעל 20 שנה של ניסיון בהוראה. שי לימד אלפי תלמידים במהלך שנותיו כמורה. שי נשוי לענבל ולהם 4 ילדים, לכן הוא מכיר מקרוב את עולם הפרעות הקשב והריכוז בילדים (-:
כמו כן, שי הוא מאמן אישי, בוגר אוניברסיטת בר אילן, עם התמחות בטיפול בילדים עם הפרעות קשב וריכוז.
סדנת טיפולית בהפרעות קשב וריכוז ילדים
בנוסף בבית הספר מקיימים את הסדנה “לתופף את עצמי” – סדנה טיפולית באמצעות נגינה על תופים. טיפול ממוקד בהפרעות קשב וריכוז. סדנת 8 מפגשים עם ענבר ניר – מורה לתופים למתחילים. מדריכה מומחית עם ניסיון רב בטיפול בילדים עם הפרעות קשב וריכוז, בוגרת מסלול אימון אישי לילדים עם ADHD באוניברסיטת בר אילן.